11 Temmuz 2010

4 Temmuz tatili- Newport, Oregon

4 Temmuz Amerika'nin Bagimsizlik gunu (Independence day) dolayisi ile resmi tatil. Amerikalilar 4 Temmuz'daki havai fisek gosterisi icin saatler oncesinden sezlonglarini, plaj ortulerini, hatta mangallarini, yiyecek iceceklerini alip kumsalda beklemeye basliyorlar. 4 Temmuz demek havai fisek demek bir nevi.

Biz bu uc gunluk tatili firsat bilip hemen plan yaptik. Oregon kiyilarinda gorulecek yer cok, simdiye kadar 3-4 saat araba mesafesindeki yerleri gorduk. Bu sefer 5 saat ileriye gidip Newport'u gorelim dedik. Sabah alti diye planlayip anca sekizde yola cikabildik. Kahvalti icin hazirladigimiz sandviclerimizi yol uzerinde Olimpia'da bir parkta yiyip yolumuza devam ettik. Ogle yemegi molasini da Oregon'a girdigimizde verdik.

Bunlar yolda yakaladigimiz kareler,













5 saat sonra Newport'daydik. Bu da giris animiz,



Turlu maymunluklarla otele giris yapiyoruz...





Allahtan cocuklar gezmeyi seviyor. Degisik yerleri gormeyi seven bir aileyiz. Bir gezme fikri atin ortaya, bir saat icinde haziriz!



Esim Engin gezi planmada cok iyi. Hemen bize Newport'un neleri meshur kucuk bir liste cikardi. Farmers market, cafelerin bulundugu kucuk sehir merkezi, Aquarium, tarihi deniz fenerleri... Newport cok sirin bir yer. Tipik bir sahil kasabasi. Oregon kiyisinda yanyana dizili kucuk yerlesim yerlerinden farkli degil. Kucuk kucuk dukkanlar, hediyelik esyacilar, cafelerle dolu. Her Cumartesi taze meyve sebze pazari varmis, maalesef yetisemedik, gittigimizde hala muzik yapan bir grup ve takilar satan birkac stand vardi, yiyecek kalmamisti.



Bir cafeye girdik sonra kucuk bir kitapciya ugradik. Camdan sus esyalari yapan dukkanlardan birinde birsuru fotograf cektim. Inanilmaz orijinal parcalar vardi.Sahaflara isin kotusu bizim cocuklar da merakli. Gittik mi bos cikmiyoruz. Bir sahaf bulduk ve birkac kitap aldik. Sahilde birsuru parklar var. Sahiller tamami ile dogal, kumsalda dogaya aykiri hicbirsey yok cop kutusu dahil!



Ilk gun aksam yemeginden sonra gunu sinema ile noktaladik. Toy Story'e gittik. Aksam otele vardigimizda yari baygin uyumusuz.



Ertesi gun sabah otelde guzel bir kahvalti yapip dogru Aquarium'a yollandik. Newport'un Akvaryum'u Amerika capinda meshurmus. Bazi deniz hayvanlarina dokunabiliyorsunuz. Denizyildizlarini ve ellememize izin verdikleri kabuklu denizhayvanlarini sevdik, iki saat gorulmedik balik kalmayana kadar turladik.



Arkasindan iki tane deniz feneri gezdik. Bir tanesi cok kucuktu. Ilk uc katinda orada yasayan ailenin esylari hala orijinal sekli ile gorulebiliyor. Burasi muzeye cevrilmis cunku cok kisa bir sure islev gormus. Yataklari giysileri mutfaktaki tabak canaklari oldugu gibi duruyordu sanki birazdan donecekler gibi. Burasi sadece 3 sene kullanilmis. Arkasindan daha buyuk olanini gorduk. Once o zamanlari hatirlatan kiyafetleri ile rehberlerden tarihcesini dinledik deniz fenerinin. Sonra en ust kata kadar tirmanip en tepedeki donen isigi gorduk. Ilginc bir deneyim oldu. Deniz fenerleri gemilere nasil kilavuzluk yapiyor, ne ise yariyorlar, saglam olmalari icin ne lazim, niye yikilirlar onlari ogrendik.



Arkasindan aksam yemegi yiyip baktik kumsalda havai fisegi seyretmemizin imkani yok otelin havuzuna gittik. Okyanus kiyisi inanilmaz ruzgarli oluyor.



3.gun 15 dakika mesafedeki LINCOLN CITY'ye surduk arabamizi. Suya girmek imkansiz, cok soguk yazin bile, sadece sorfculer cesaret edebiliyor.Buyuk bir alisveris merkezini, plajini gezdik. Kumsallar ucurtma ucuran insanlarla dolu idi. O ruzgarda da baska birsey yapilmaz kumsalda!



Ertesi gun yolda dura dura mola vere vere eve donduk. Newport goruldu! Islem tamam.

Didem

10 yorum:

Cigdem dedi ki...

Didemcim bayildim,.ne guzel anlatmisissin yine..Newport gercekten te gorulmeye degermis,cok hos bir gezi olmus!

didem dedi ki...

Cigdem'cim cok tesekkur. Mutlaka gidin derim hem yakin hem sirin hem doga ile basbasa biryer.Sevgiler

Selma Er dedi ki...

didem'ciğim,ne iyi yapmışsınız..çok güzel bir gezi olmuş..fotolar çok güzel..(çocukların fotolarını bilgisayarıma kopyaladım.)beni de çağırsaydınız 10 dk.da hazır olurdum..insan sahaflardan en sevdiği halasına birkaç kitap ayracı almaz mı?(gerçekten bundan sonra sahaflardan/kitapçılardan benim için alırmısın-bedava olanlarına da razıyım-)belki onları bana vermek için TR'ye gelirsin..kimbilir???sevgiler..

didem dedi ki...

Halacim sen olsan deniz fenerlerine bayilirdin eminim. Birkac yuz tane fotograf cekerdin yukaridan manzara daha bir etkileyici idi. Sen cantani hazir tut o zaman her an arayabiliriz. Senin icin kitap ayraci biriktiricem merak etme.cok optum

bilge dedi ki...

Seninle birlikte bende gezdim oraları sevgili didem allah evlatlarının güzel günlerini göstersin devamlı huzurlu bol gezmeli uzun ömürlerin olsun:)))
çocuklarına maşallah çok tatlılar bu gezmelerin kıymetini bil büyüdüklerinde gelmiyorlar kendi proğramlarına göre hareket ediyorlar 2 yetişkin evlat annesi olarak söylüyorum bizde ben köydeyim oğlum izmirde kızım arkadaşlarını yazlıkta ağırlıyor..yani anlayacağın beraber olamıyoruz çoğunlukla sevgiler..
bu gün işlerim nedeniyle izmirdeyim yarın gidiyorum..

didem dedi ki...

Bilge cok tesekkurler guzel dileklerine. Haklisin kiymetini bilmek lazim, buyuyunce kacip kacip gidiyorlar. Simdi hazir elimizde tutmusken geziyoruz firsattan istifade:) Izmir'de kolay gelsin.Didem

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Didemciğim keşke benim tatlı kızımda gezmekten hoşlansa, ne güzel olur.Arabaya biniyoruz 5 dk. sonra geldik mi diye soruyor ve gidene kadar huysuzlanıyor :(((

didem dedi ki...

Zuhre'cim bizimkilere oyalanacak birsuru sey aliyoruz. Arabada bir sepetimiz var ici kitap dolu. O en buyuk cankurtaran, yola cikmadan ikisine ayri ayri kitap aliyorum kutuphaneden, dvd player aliyoruz, el oyunlari alyoruz aliyoruz da aliyoruz:)))Rusvet sart!

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

HAKLISIN DİDEMCİĞİM BEN DE DENEYECEĞİM. ÖZELLİKLE KİTAP ! KIZIM BAYILIYOR.SAĞOL CANIM BENİM.

didem dedi ki...

Zuhre ben bunu bir magazinde okumustum o gunden beri arabada hep kitap sepetimiz var. Bak yap nasil ise yarayacak beni hatirlarsin.Cok opuyorum