10 Haziran 2010

Seattle-Pike Place Market



Pike Place Market, Seattle'in sembollerinden. Seattle'in zenginligi ve cok renkliligini yansitan harika bir ornek. Hemen hemen butun kartpostallarda gorebileceginiz, Seattle'i ziyaret edenlerin ugramadan, gormeden gecemeyecegi meshur bir yer. Bizim balik carsilarini andiriyor. Taze baliktan tutun, sebze meyve, kuru veya canli cicek, seramik, kupe kolyeden tutun, degisik receller ballar, pastane urunleri, pub ,cafe, sahaf, minik dukkanlari olan rengarenk her daim kalabalik bir yer. Etrafinda sokaklar sokak muzisyenleri, dans ederek veya hulahup cevirerek para toplamaya calisanlar, seyyar piyanosu ile muzik calanlarla, turistlerle, copleri karistiran evsiz barksizlari ile renkli bir yer.



Pike Market'in oldugu yerde Amerika'da ilk acilan Starbuck's i var.



Market 17 Agustos 1907'de acilmis. Ana prensip ciftcilerin taze urunlerini araci olmadan kendi kendilerine satacaklari bir market kurmakmis. Hala da gecerli olan bir prensip bu markette.



Washington eyaletinin en fazla ugrak yerlerinden biri ve her yil 10 milyon ziyaretcisi oluyor. Hergun saat 10:00 ile 18:00 arasi acik. Biz hemen her haftasonu taze baligimizi Pike's Market'den aliyoruz. Cod fish cok guzel lezzetli bir balik tavada yapiyoruz yanina da rokali, taze naneli guzel bir salata ile leziz oluyor.





Pike's Market'in alt katinda bir sahaf var, her gidiste ugruyoruz. Hem cocuklar hem biz mutlaka kendimize gore birseyler buluyoruz elimiz bos cikmiyoruz girdigimizde.





Didem

5 yorum:

Cigdem dedi ki...

ne kadar guzel anlatmisisn Pike Place Marketi..bizim de cok sevdigimiz bir yer,gezmek cok hos oluyor,dedigin gibi,cicekcielre bayiliyorum..rengarenk.Balik almadan da geri donulmeyen bir yer,ben hamsiye benzeyen bir balik bulmustum,tadi hala damagimda:) bir de midye almistim,kocaman kocaman etli olanladan:)) deniz kenarinda buyumus oldugumuz cok belli,deniz ve urunelri etrafindakiler favorilerimize giriyor:)cokoptum canim

didem dedi ki...

Cigdem'cim Seattle'i en cok denizinden dolayi seviyorum. Kalabalikligi, aktiviteleri, hengamesi ile Istanbul'u hatirlatiyor bana. Pike market'de bir de Turk kasabi var haberiniz var miydi? Ben de optum arkadasim.

bilge dedi ki...

Sevgili didem bloğuma uğrarmısın bir ödülün var sevgilerimle..

Zekiye A. dedi ki...

Güzel resimler, güzel anlatım.. eline sağlık "azizim"... :)

didem dedi ki...

Cok tesekkurler Zekiye'cim. Begenmene sevindim. Sevgiler...