9 Haziran 2010

Ilk yarisim- Seattle 5K bayanlar kosusu



Gectigimiz Pazar ilk yarisima katildim. Macera dolu bir gun oldu. Gunlerdir heyecandan nasil gececek diye meraktan karnima agrilar giriyordu. Asagidaki resim Diana'ya ait. Kosu partnerim. Diana bir onceki gece futbol oynamasina ve iki saat kosturmasina ragmen sabah benimle kostu. O benden daha deneyimli. Bundan once 7-8 kere 5K'e ve yarim maratona katilmis. Benimle kostugu icin cok mutlu oldum.
Harika bir arkadas!



Yarisin bir gun oncesi...Hem dinlenmek hem de sakin burgun gecirmek dusuncesi ile sezlonglarimizi alip gol kenarinda bir parka gittik. Gunlerden Cumartesi, hava bir harika, gole girenler bile var. Cocuklarla oynadik, suya ayagimizi soktuk, goturduklerimizi yedik ama ne yaparsam yapayim aklimda yarinki yaris var.



Gol faslindan sonra Seattle'a kosu parkuruna bakmaya gittik. Araba ile kosacagim yerleri turladik. Hafif yokus var, araba ile gectigimizde yol cok uzun gorundu gozume, heyecanim artti ama aci yok birakmak hic yok!

Aksam cocuklar yatinca Zune'uma yeni bir muzik listesi yaptim sirf kosuya ozel. En hareketli en motive edici parcalar. Rocky filminin soundtrack'i bile var!

Sonra hep spora giderken yaptigim gibi giyecegim sortu, t-shirtu, corabimi, enerji icecegimi, vitamini falan hepsini yanyana dizdim. Ertesi gunu dusunerek uykuya dalmisim.

Ertesi sabah altida kalktim kahvemi yapip hafif bir kahvalti yaptim, yolda da meyveli yogurdumu yedim. Kosu partnerim Diana'yi aldik. Seattle Center'a vardiktan sonra, arabayi parkedip kosu yapilacak alana gittigimizde yarisin baslamasina oldukca az bir zaman kalmisti. Diana kayit yaptirmaya ben de biraz stres atmaya (!) gidince bir baktik vakit doldu, yaris basliyor birkac dakika icinde! Panik olduk. Start cizgisine kosmaya basladik. Esim Engin cocuklarla arkamizdan kosuyor.



Baslangic cizgisine kosarken Diana ben simdiden yoruldum dedi, gulduk. Yaris basladi herkes kosuyor en arkadan katildik kosanlara. Cebimden kulakligimi bir cikardim ki karman corman birbirine girmis! Diana bes dakika hem kostu hem onu duzeltmeye calisti. Kulagima taktim aleti actim ki sarj yok! Gece sarj olmamis ya da acik birakmisim bitmis! Kizin emegi bosa gitmesin diye kulagima o sekilde taktim, muziksiz sessiz yani. Vakit kalmadigindan esneme hareketlerimi dahi yapamadim. Ve gec kaldigimiz icin taaa en arkadayiz.

Biraz moralim bozuldu tabi. Bekledigim kafamda planladigim bu degildi. Yarisi tempolu muziklerimle en onlerde rap rap rap kosarak baslayip yine en onlerde bitirecektim. Birsuru esneme hareketim vardi, zihnimde birkac dakika gozumu kapatip olaya konsantre olacaktim falan filan...Hic biri olmadi.



Diana ile basladik kosmaya. Icimden haydi Didem haydi diyorum ne yap yap en arkada kalma, butun arkadaslarina ese dosta haber verdin, sanin sohretin var bunca zamandir hazirlaniyorsun, en iyini yap aman gozunu seviyim dedim hep. Yavas yavas insanlar yoruldukca duymaya yurumeye basladilar, yanlarindan gecip gidiyoruz. Yolda su dagitiyorlardi alip ictim hani hep televizyonlarda falan goruruz ya alip icip firlatirlar. Ben de aynen oyle yaptim. Icimden de guldum Didem hale bak bu gunleri de mi gorecektin diyorum.

Tezahurat yapanlar, ciglik atanlar vardi onlara aynen ciglikla cevap verdik parmaklarimizla zafer isareti yaptik. Bazilari "haydi, cok iyi gidiyorsunuz yarisi bitti" diye bagiriyordu. Yanlarindan gectikce insanlar bizi alkisliyordu cok hosuma gitti. Fotograf cekenlere gulumseyerek poz verdik. Birara Diana biraz durmam lazim deyince hayir durma yavaslariz, ama durma dedim. Cok iyi gidiyoruz dedim. Durmadi devam ettik. En son yokusta agir agir cikip finish cizgisini gorduk taaa uzakta. Benim hep spor salonunda kosuyu bitirisim son bir dakika en hizli tempoda kosarak oluyordu. Diana iste simdi tempolu kosmanin tam zamani deyince firladim bitise kadar vargucumle kostum.



Bitiste Engin'le cocuklarla sarildik, Diana ile sarildik...Ve bitti! Simdi cok rahatlamis ve huzurlu hissediyorum kendimi. Kendime verdigim bir sozu tuttum. Bu kosu tam istedigim planladigim gibi olmadi ama yeniden katilicagiz Diana ile.
Bu sefer daha iyi yapacagim. Tam yarim saatte bitirdik 5 kilometreyi. Fena degil en arkadan baslamamiza ragmen ondekilerden cok geri kalmadan bitirdik. Daha da onemlisi ilk kosumu kanser yararina duzenlenen bir organizasyon icin yapmis oldum umarim kanser arastirmalari icin katki saglanmistir.



Sabahtan beri bu yaziyi yazmaya calisiyorum, demin esim Engin guzel bir espri yapti onu yazmadan gecmeyeyim, "Sen bu kosuyu yarim saatte kostun, iki saatte mi yaziyorsun" dedi. Hakli...

Didem

5 yorum:

yaban dedi ki...

tebrikler Didem,, cok guzel anlatmissin, seninle kosmus kadar oldum ben de,,
nice nice yarislarina o zaman,,, :)

bilge dedi ki...

sevgili didem seni ve arkadaşını kutluyorum inan yazını okurken sanki ordaymışım gibi hissettim ne mutlu size sağlıklı ve koşuyorsunuz bu koşunun bir amacının olmasıda ayrı bir güzellikte..Türkiyeden kucak dolusu sevgiler..

Selma Er dedi ki...

tebrik ederim kızım.sen kimin sevgili yeğenisin..azmin,gayretlerin,pes etmemen,mücadeleci ruhun,başarmak isteğin kime benziyor acaba..herkesin hayatta bir hedefi,varmak istediği bir yeri,kazanmak istediği bir başarı öyküsü olmalı..

didem dedi ki...

-Baris cok tesekkurler...Yakinda bir yaris daha planliyorum.
Zevkliymis hosuma gitti.
-Halacim tabiki senden almisim bu ozellikleri...Guzel sozlerine cok tesekkur iyiki varsin...

didem dedi ki...

Sevgili Bilge cok tesekkur...Hakikaten zevkli imis bu is! Bazi kosular gol kenarlarinda guzel manzaralar esliginde oluyor yaristiginizi bile unutup manzaraa daliyormussunuz. Yapan arkadaslar soyluyor. Sporun herturu guzel.
Seattle'dan Turkiye'ye sevgiler