2 Temmuz 2010

Bale resitali

Uc yasindaki cimcime kizim Ece, yaklasik bir senedir baleye gidiyor. Henuz oyle parmakucu v.s. gibi zor seyler degil ama belli basli pozisyonlari yari oyun yari eglence ogrendikleri kadari ile yapabiliyorlar. Bu sene el kol koordinasyonunu gelistirici hareketleri ogrenmekle gecti. Muzikle uyumlu hareket etmeyi ogreniyorlar. Ogretmenleri Mrs Hannah son derece tatli, sempatik, onlarin dillerinden anlayan genc bir ogretmen. Onlari hem gulduruyor hem ogretiyor. Sanslilar... Her Cumartesi gunu yarim saat bale yarim saat tap yapiyorlar. Kizim cok sevdigi arkadasi Selin ile gidiyor baleye. Seyretmesi cok eglenceli. Sik sik susadim bahanesi ile bize kosusuyorlar yada tuvaletleri geliyor, o da yetmezse Ece "anne seni ozledim" diye sarilmaya geliyor. Dusunun ayri kaldigimiz sure yarim saat! Uzun bir suredir resitale hazirlaniyorlardi. Sonunda beklenen gun geldi. Pazar gunu resital gunu idi. Bir gun oncesinde kostumlu prova yaptilar danslari cok kisa ama sirin. Yanyana dizilip ogretmenlerine baka baka yapiyorlar. Butun bir saat prova yaptilar. Pazar gunu heyecanla kizimizi hazirladik ojeleri suruldu. Bu kadar suse merakli Ece az da olsa makyaj istemedi, sasirdim. Resitalin yapilacagi tiyatro salonuna varinca lobide ogretmenine teslim ettik bizim balerini ve seyirci koltugunda yerimizi aldik. Derken perde acildi birinci grup sahneye cikti, bizimkiler ikinci gruptalar. Aman allahim daha ciktiklari andan itibaren guldurduler bizi. Muzikle hem heyecanlaniyorlar hem elleri kollari farkli hareket ediyor. Biri bacagini kaldiriyor oburu donuyor. O hallerine hem gozlerim yasardi hem de cok guldum. Arkasindan Ece'ler sahneye geldi. Sahne henuz karanlikken fisiltilarla sahnede yerlerini aldilar ve isiklar yandi! Kirmizi isigi gorunce hepsi sasirip saga sola baktilar. Biz anne babalar kocaman alkislarla karsiladik pembisleri



Muzikle beraber bir basladilar birinci gurptan hic farklari yok, cok sirinler ama herbiri farkli havada. Biri donuyor oburu zipliyor. Cok gulduk.



En komigi Ece birden bire dansi birakip durdu, elini gozune siper yapip seyircilerin arasina dikkatlice bakti ve agabeyi Berk'i buldu! Karanlikta ve o kalabalikta! Cigliklarla "Beeeerk" diye bagirip el sallamaya baslamasiyla butun seyirciler kahkahayi basti. Tabi abiyi gormesiyle performansi artti, daha bir canli ziplamaya, donmeye basladi. Hatta bizi goremedigi icin anne siz yoktunuz sadece Berk gelmis dedi bana bittikten sonra.

Kizimin bu yasini cok ozleyecegim kesin. Minik pembis balerinim SENI SEVIYORUM

13 yorum:

seezeey dedi ki...

38 kere izledim, hala da izliyorum. Bugun de isyerindeki arkadaslara gosterdim. Inanilmaz derecede harika bir duygu, anlatamam, yasamaniz lazim...

Selma Er dedi ki...

kıyamam ben güzelime..bütün çocuklar harika..tabii onları yetiştiren anne-babalar da öyle..ama yine de ençok emek veren,özveri ve sabırla herşeye koşmaya çalışan anneler..gizem 3,5 yaşında yuvaya başlamıştı..siz erkencisiniz..ben gizem'in tütülerini saklıyorum hala..bazı bebeklik kıyafetlerini de..eski den her okul gösterisinde(ilk yuvaya gidişi dahil)en ön sıradan yer kapıp,bol bol fotoğraf çekerdim..bir de ''gizem baba bak''diye bağırırdım fotoğraf çekerken..sana çok kızıyorum,bu çocuklara ve kendine bizi hasret bıraktığın için!!!öptüm hepinizi..

Zeugma dedi ki...

Sevgili Didem;
Sadece okurken dahi ben bile heyecanlandım ve duygulandım.

Bale zarifliği simgeler bence. Güzel kızını tam da yaşında dahil etmen çok yerinde bir karar...
Ayrıca gösteri sırasında abisini araması çok hoş ve unutulmayacak bir anı olmuş :))
Öpüyorum sizi..
Sevgilerimle...

didem dedi ki...

Sevgili Zeugma, cok tesekkur. Bizim Ece bale yapmasina karsin hem benden hem agabeyinden gordugu kadari ile spora da cok merakli. Karate yapmak istiyor. Bale ve karate bir bunyede birarada ne kadar barinir emin degilim:)))
Sevgiler.

didem dedi ki...

Halacim benim kime cektigim belli oldu. Ece fotograf cekerken bana bakmaktan bazen ogretmenini dinleyemiyor zavalli. Gizem'in cogu esyasini Berk kullandi kitaplarini ise su an hem Berk hem Ece okuyorlar. Orada olsaydik daha neler paylasirdik. Burada olmanin en zor yani sizlerden uzak olmak sabredin ilk firsatta gorusucez.Opuyorum

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Didemciğim çoook şeker bir fıstığa sahipsin.Okurken ben de heyecanlandım.Harika bir gösteri olduğuna eminim.İkinizi de kutluyor öpüyorum.
Sevgilerle !

seval dedi ki...

Bu gosteriyi canli izleme serefine nail olmus biri olarak diyebilirim ki, uzun zamandir bu kadar cok gulmemistim :))

Hepsi birbirinden tatliydi, sahnenin isiklari yandigi gibi iclerimizin yagi eridi ama Ecenin Berki farkedip el sallamasiyla gosteri unutulmaz hale geldi :))Farkettigi andaki yuz ifadesine bayiliyorum, superr.

didem dedi ki...

Seval sen sahitsin, oradaydin! Ece bizi cok guldurdu. Selin bir o kadar ciddi ve konsantresi bozulmadan yapti. Bence odulu o almaliydi. Kisa filmi hala seyredip guluyoruz karnima agri giriyor:))cok optum

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Didem'cim,

Yorumlarla aram feci ne cevap yazabiliyorum nede su andaki yorum birakilamama problemini cozebildim demeye gelmistim ki..Pembe bir peri kizi gordum burada:) Masallah kizin ne kadar tatli.Bende hem istemisimdir boyle tatli bir kizim olsun diye!

Birde cevap veremedigim yorumlarindan birinde dayini soylemisin Canada diye..nerde yasiyorum ben bilmiyordum..

Gorusmek uzere, Toronto'dan sevgilerle!

Ozlem

didem dedi ki...

Sevgili Coban Yildizi, cok tesekkur. Minik balerinimizin ilk gosterisi idi insallah ilerde de devam eder baleye. Ben de hem Ece hem kendim icin opuyorum...Sevgiler

didem dedi ki...

Ozlem'cim iyiki geldin! Evet ben dunden beri senin en son yazina yorum birakmaya calisiyorum yorum kismi hic acilmiyor.Insallah kisa zamanda halledersin...Dayim Toronto'da. Cok tesekkurler, sende kac cocuk var yaslari ne?
Amerika'dan Canada'ya el salliyorum.Yine beklerim:)Didem

bilge dedi ki...

canım güzelime maşallah kara gözlerinden öpüyorum onun biraz geç yorum yazdım kusuruma bakma didemciğim sevgiler...

didem dedi ki...

Bilge cok tesekkur, bizim Ece sahnelere cikti meshur oldu! Yok canim nolucak hic onemli degil ben gec olmasina bakmiyorum kalpler bir olsun. Sevgiler, Didem