5 Mayıs 2010

Cultural Night ve Turkiye masasi



Oglum Berk'in okulunda her sene Nisan ayi sonunda Ulkelerarasi Kultur Gecesi duzenleniyor. Bu gecede hem baska ulkeleri taniyor, hem muzik ve dans gosteri izliyor,hem de degisik yemekler tadiyor, bilmediginiz seyler ogreniyorsunuz. Renkli guzel bir gece oluyor.



Berk'in okulunda bizden baska bir Turk aile daha var ve gecen seneden beri beraber hazirliyoruz Turkiye masasini. Arkadaslardan da aldigim bir suru Turkiye'ye ozgu malzeme ve posterler ile guzel, dolu dolu, renkli bir masa oldu. Sevgili Dilek'in el orgusu eldivenleri, ortusu, Izmir masa kalemligi, bakir tabagi, Turk motifli kitap ayiraci, Yasemin'in dantelleri, anneciginin islemeli saten ortusu, yazma ve buyuk iki Kutahya porselen tabagi ve Zeynep'in verdigi dev Istanbul posterleri, ve bir de Selma'nin Eti figurunu de koyunca masa oldu kucuk Turkiye!



Diger Turk ailemizden Diana'nin getirdikleri ile masa tamamlandi. Muthis seramik bir caydanligi var ki cocuklar carpip dusurecek diye odum koptu. Diana'nin guzel mavi Bodrum masa ortusunun ustune dizdik dizebildiklerimizi. Diana'nin esi Serdar yillardir cocuklara gonullu olarak folklor ogretiyor. O gece icin Kibris'li baska bir aile ile beraber cocuklarimiz folklor gosterisi yapti. Berk icin ilk olan bu gosteride Amerikalilar da muzige tempo tutunca oldu size Turkish Delight!



Berk babasi ile ayrica bir pano hazirladi. Uzerine Bogazkoprusunu, Ataturk'u, futbol takimlarimizi, turistik yerlerimizi, barajlarimizi, bayragimizi koydular. Turkiye'nin herbir harfini unlu bir yerimizden kesip yaptilar. Kapadokya, Uskudar Kizkulesi gibi...



Folklor gosterisinden sonra seyredenler arasindan "siz Turk musunuz?" diye bircok kisi cikti. Bir tanesi "ben de Turkce biliyorum biraz" dedi, bir tanesi "merhaba" dedi Turkce, meger Ozbek, Romanyali, Turkmen aileler varmis okulda da biz bilmiyormusuz. Bahaneyle herbirimiz kaynastik. Turkiyemizi oven sozler bizi herzaman gururlandiriyor. Cocuklarimiza ulke sevgisini, adetlerimizi, bayrak sevgisini asilayabilirsek sanirim Turkluklerinden birsey kaybetmezler kolay kolay.



Turkiye'den bahsederken tarihi zenginligimiz, mutfagimiz, kulturel ve turizm zenginligimiz, gezilecek gorulecek yerlerimizin bollugu beni bile hayrete dusuruyor. Bizim sicakligimiz, misafirperverligimiz, derimiz, halimiz ,cayimiz, kahvemiz, dansozumuz, kebabimiz, denizimiz, simitcimiz, dantellerimiz, Bogaz koprumuz, saraylarimiz, folklorumuz, rakimiz, porselenlerimiz, mimarimiz, insanimiz hakikaten tek!



Bunlari baskalari ile konusurken daha iyi farkediyor insan, ozellikle dinleyenlerin yuzundeki ifade saskinliktan, hafif gurur ve "heheeeyt Turkleri ne sandiniz siz..!" dedirten bir gogus kabarmasi yasiyorsunuz.

Hem Diana'ya,hem Serdar'a daha yeni 23 Nisan provalarini bitirmisken o kadar yogunlugunu arasinda bir kez daha cocuklara provalar yaptirdigi icin, ozverisi icin ve son olarak bana butun bu malzemeleri temin eden arkadaslarima cok tesekkur ediyorum.

Didem

4 yorum:

Selma Er dedi ki...

fotolardan anladığım kadarı ile herşey çok güzel olmuş..çok emek vermişsiniz..ama değmiş..beni de türkiye'den transfer etseydiniz o zaman tam olurdu..bu kadar özleme dayanacağınıza kızım kalkıp gelsenize..engin gelemese de siz gelin..öptüm hepinizi..

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir aktiviteydi ve Türk masası çok zengindi. Ellerinize sağlık.

Çocukların gösterisini seyretmek de çok keyifliydi. Bütün seyirciyi coşturdular.

Serdar Soysal.

bilge dedi ki...

ne güzel duygulandım her şey çok güzel görünüyor emeğinize sağlık gurur duydum sevgiler..

didem dedi ki...

-Halacim cok tesekkur...Tr'ye geldigimde daha cok malzeme alicam.Buradakilere ilginc geliyor merakla bakiyor.
-Serdar, sayende her sene folklorumuzle beraber guzel bir tanitim oluyor.Esas sana ve Diana'ya tesekkur.Buyuk emekler...
-Bilge begenmene cok sevindim.Elimizden geldigince ulkemizle ilgili birsey olunca katkida bulunmaya calisiyor hem de ozlem gideriyoruz.Blogumu okudugun icn ayrica tesekkur.Sevgiler