21 Mayıs 2010

Bizim de GPS'imiz oldu.



Amerika'da GPS cok yaygin. GPS ne demek diye merak ederseniz avuc buyuklugunde dikdortgen bir alet, gitmek istediginiz yerin adresini girdiginiz takdirde uydudan aldigi bilgilerle sizi o noktaya sesli direktiflerle goturuyor.
Nereye giderseniz gidin haritadan bakmak gerekiyor gideceginiz adrese. Ben simdiye kadar haritadan adresi bulup, bastirip yanima aldim ve elimde baka baka gittim. Ama hem yola bak hem elindeki kagittan haritaya bak biraz mesakketli oluyordu.

Oyleki arabada yan tarafimdaki bolume turlu turlu adres ciktilari koymustum nereye gideceksem onceden bastirdigim adresi alip gidiyordum. Duzenimi kurmustum yani.

Hemen herkesin GPS i varken benim bu kagida bakip gitme olayim biraz email yazmak yerine normal kagida mektup yazmak gibi kaciyordu ama sonunda utanc bitti.

Ben de GPS li sofor oldum. Gecen gun Berk'i okula birakirken bir deneme yapayim dedim oglumun okulu girdim baktim bizi degisik yerlere goturmeye calisiyor, suraya donun buraya donun diyor ama adres oyle degil meger eyaleti degistirmemisim Illinois'e gidiyormusuz az kalsin. Berk cok guldu.

Sesli operator kadin. Kucuk kizim Ece bizi bu kadin goturuyor sandi. Anne yol goturme seyini acsana diyor arabaya bindigimiz gibi. Bizi gotursun kadin diyor. Gidecegimiz yere varinca da aaa ne guzel getirdi diyor seviniyor.

Kadin hem de gur sesli ve beklemediginiz anda birseyler soyluyor. Evde ayarlar yapip sarj ediyordum ki birden bagirmaya basladi. Meger uyduyu goremiyor evden diyormus.
Kadinin suyuna gitmeye calisiyoruz onu hic kizdirmiyoruz. Yeni evini sever umariz.

Turkiye'de de yayginlasti mi merak ediyorum. Hem pratik hem konforlu birsey hayata kolaylik katiyor resmen. Kagitlardan kurtuldum artik!

Didem

7 yorum:

Selma Er dedi ki...

HAYIRLI OLSUN..artık teknolojinin eline kaldık..benim yeni cep tel.da google map var..ben daha yeni medeniyete ulaştım..Türkiye'de herşey fazlasıyla var..sen yeter ki gel..aslında bu tip aletlere de gerek yok Türkiye'de..kardeş ... adresine nasıl giderim diye sor..herkes kendini parçalar,yolu tarif eder..hatta gideceğin yere kadar rehberlik eder,seni götürür..

aslı dedi ki...

bizim damlalarla istanbulda bir gps maceramız var çok komik,levent 2 kez otoban çıkışını kacırdı gps yuzunden biz ve ümmiyelerde arkadan takipte,3 araç arka arkaya ,en sonunda doğru yolu Murat buldu:)))

seezeey dedi ki...

Ben sectim, esime hediye aldim, hem yolda giderken yalnizlik cekmesin, arkadas olsun dedim. Daha kullanmak nasip olmadi.

Cigdem dedi ki...

harika ya.cok guldum,sana guzel bir ses eslik edecek hep desene sekercim.gule gule,kazasiz belasiz gezin dolasin yeni arkadasinizla:))

bilge dedi ki...

Hayırlı olsun biz burda kime sorsak sevgili Selma Er in söylediği gibi adrese kadar eşlik ederler ama orada gereklidir eminim güle güle kullan sevgilerimle..

didem dedi ki...

-Halacim senin cep son sistem ha?Super. Artik devir teknoloji devri. Burada mesafe cok fazla. Oyle yuruyerek carsiya gideyim falan yok. Baska sehirlere bile gittimiz oluyor. Nerde yurudumun yardimseverligi...Biliyorum orada sorsak eve kadar cikarirlar..Burada yollarda sormak zor.optum
-Engin'cim yeni arkadasimi cok seviyorum.Beni cok guzel gidecegim yere goturuyor.Iyiki almissin.
-Cigdem'cim sana da tavsiye ederim. Sen ve ben burada yeni sayiliriz. Alirsan cok rahat edersin.opuyorum arkadasim

didem dedi ki...

Sevgili Bilge burada mesafeler oyle ucsuz bucaksiz ki bazen otobanda uzuuun bire sure araba surup gideceginiz yere variyorsunuz. Kapiyi acip tanimadigin birine sormaya biraz cekiniyor insan.Nerde benim yurdumun insani...Orada rica etsek kapiya kadar birakirlar dedigin gibi.Turkiye bir baska.Sevgilerimle