14 Nisan 2010

Emeril Pinar-Guzel evsahibi arkadasim



Pinar gayet esprili, degisik bir tarzi olan, guleryuzlu,super misafirperver, tatli bir arkadasim. Evet degisik bir tarzi var daha dogrusu espri anlayisi;kelimelerle oynayip degisik komik birsey cikartiyor once bir sasiriyorsunuz bir kez daha tekrarladi mi hem kendisi guluyor hem karsisindaki...Herkesin espri anlayisi farkli,Pinar kelimelerden cikartip patlatiyor espriyi.

Mavis gozlerinin ici guluyor ne zaman gorsem.Hem kendi mavis hem de mavi rengi cok seviyor ki evine misafir oldugumda ustune giydigi gomlek ve bize hazirladigi muhtesem masanin ortusu de mavi idi.Gokyuzu mavisi mi dersiniz, deniz mavisi mi, bebek mavisi mi bilmem ama mavi fonda gayet guzel vakit gecirdik,harika bir sofrada agirlandik. Mavis mavis agirladi bizi Pinar.



Takma isimlerimizden lakaplarimizdan konusuyorduk ki tabiki Pinar'in lakaplarindan bir tanesi Mavis'mis- hic sasirmadim,bir diger lakabi daha da guzel;Cevriye! Birgun kayaga giderken fosforlu bir mont giymis ,o gunden sonra Cevriye kalmis. Fosforlu Cevriye'nin Cevriye'si. Sanirim bundan sonra Pinar'i gordugumde hep gulumseyecegim cunku aklima Cevriye gelecek. Hatta su an yazarken bile kendi kendime guldum.



Cevriye pardon Pinar sadece sempatik degil bir yandan da dortdortluk bir evsahibi ve mutfakta kelimenin tam anlami ile sahaserler yaratiyor. Basliga yazdigim Emeril cok meshur bir ahci. Televizyonda sovlari var. O da acayip esprili. Ben Emeril'i cok severim ogrendim ki Pinar'da seviyormus. Baslik o yuzden otomatik olarak
"Emeril Pinar" oldu.

Bu yaziyi yazmanin sebebi Pinar'in mutfaktaki becerisi.



Pinar mutfagi konusturuyor,konusturuyor demek bile az,sarki soyletiyor. Kesinlikle hazir birsey kullanmadigi gibi herbir yaptigi sey emek isteyen, vakit isteyen, ustalik isteyen seyler.

Guzel evine gittiginizde bes yildizli bir oteldeymissiniz gibi agirlaniyor, fermuari acilmis bir pantolon veya etekle masadan ayriliyorsunuz. Ben artik tecrube edindigimden degil bir gun oncesi, bir hafta oncesinden sivi haricinde birsey almiyor o sekilde ibadete hazirlanir gibi Pinar'in evine gitmeye hazirlaniyorum. Dolu bir mide ile Pinar'a gidilmez. Buyuk bir hata yaparsiniz.

Baska bir cozum Pinar'in evine giderken detox yapip tum fazlaliklarinizdan arinir boylece hazirladigi yemeklerden tatlilardan azami fayda saglar, tamamiyle tatmin olmus bir sekilde ayrilirsiniz. Alternatifler sonsuz.

Pinar hem misafirlerini guzel sohbeti ile ,esprileri ile gulduruyor eglendiriyor hem de farkettirmeden bakiyorsunuz corba tabaginiz kalkmis aaa meze tabagi gelmis aaa meze tabagi gitmis tatli gelmis cay bile konmus halde.

Ben bir gidisimde kek goturmek gafletinde bulundum.Kendisinin hazirladigi birkac cesit kek,elmali tart ve pastanin yaninda benim keke kimsenin dokunmadigi gibi o keki nereye saklasam telasina girdim,kekimden utandim.

Zamanlamasi,sunusu ,masanin zerafeti ve hazirladigi yiyeceklerin lezzeti ile citayi bir hayli yukseltti Pinar. Onu evinize cagirmak biraz yurek ister,cesaret etmek bile zor,her babayigidin harci degil. Ben simdiden strese dustum Pinar'i cagirdigimda ne yapayim,ozel ahsi mi tutmali yoksa bir yemek kursuna mi yazilayim ne yapayim bilmiyorum.

Seni iyiki tanidim Pinar'cigim, evine misafir olmaktan her zaman buyuk zevk aliyorum. Bir insani tanitan evidir,evin seni tamamiyle yansitiyor. Dortdortluk bir evsahibisin ve mutfakta ustasin. Bunu eminim cok duyuyorsun ama bir kez de benden duy istedim.

Didem

Hiç yorum yok: