27 Şubat 2010

Japon Restauranti Benihana hikayemiz....



Gecen hafta guzel arkadaslarimiz Sema ve Kamil ile beraber yemege ciktik.Rezervasyonlari Sema yapiyor cunku bu iste gercekten usta!Bu sefer yine cok guzel bir restaurant ayarlamis.



Benihana guzel, sik bir Japon restauranti.Esim Engin yabanci mutfaklara,yeni lezzetler denemeye aciktir ,ben nispeten daha cekimserim bu konuda.Isimi saglama almak adina Italyan ve Turk mutfagindan sasmadim simdiye kadar.Ta ki Benihana'ya gidene kadar!!!



Benihana'nin ozelligi sekizer kisilik masalarda baska ciftlerle yanyana oturuyorsunuz ve masaniza gelen sef sovla karisik siparis verdiginiz menuyu bizzat masanizda hazirlayip sunuyor.Bizim sefimiz "PAI"idi.





Ben tipik bir yengec burcuyum.Guzel yemekler,guzel goruntulu sofralar kadar beni mest eden birsey daha yok.Hele hele yanimda da sevdigim arkadaslar varsa degmeyin gitsin.



Masamiz hazir olana kadar once barda birer kokteyl aldik ve arkasindan masamiza gectik.Madem Japon restaurantindayiz orijinal birsey deneyelim istedik.Hot Sake siparis verdik.Hot Sake kaynar bir sekilde dumani cikar halde geldi.Bir siseyi shot bardaklarinda bolustuk.Degisik simdiye kadar ictigim hicbir ickiye benzemeyen bir tadi var.



Baktik yudum yudum icilebilecek birsey degil kucuk bardaklarimizi tokusturup bir kerede ictik sake'mizi.

Sonra sov basladi.Alkislarla sefimiz geldi.Once bicaklar havada uctu,arkasindan ses hizinda soganlar kabaklar garniturler kesildi.Sef esprili cikti fotografini cekerken hem pozlar verdi hem de facebook'a koymayin lutfen, esim hoslanmiyor diye de espriler yapti bize.

Bir cig yumurtayi iyice yuvarladi yuvarladi sonra bicagin ustune ziplatarak kirdi.Egg roll Cinlilere mahsus birsey japonlarin egg roll'u yok .Bu da bizim Egg roll diye espri yapti.

Ben somon soylemistim.Onden corbalarimiz ve salatamiz geldi.Sema'lar shrimp Engin et istemisti.Benim somon aliminyum folyoda pisti.




Hayatimda bu kadar zevk alarak hem goze hem damak zevkimize hitap eden bu kadar guzel bir yemek uzun zamandir yememistim.Tek kelime ile muthisti.Herkese tavsiye olunur.

www.benihana.com

Bravo Sema!

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Sizlere afiyet olsun, yemeklerin görüntüleri muhteşem ama benim gibi yemek konusunda çok mız mız olan birisi için denemek bile imkansız. Mızmızlığım konusu, eşim yemek pişirirken soğanı bütün olarak içine atması ve daha sonradan benim görmemem için içinden çıkartmak zorunda olmasını size örnek olarak verirsem daha iyi anlaşılır diye düşünüyorum :) .

sibel'ce dedi ki...

didemcim... eline, aklına, zevkine sağlık.. yapmadığın bir yorumculuk kalmıştı, valla bravo sana. bu kadar mı güzel anlatılır, resimler desen cabası... tamam bu haftasonu yap bir rezervasyon da gelip biz de bir tadalım:)) sevgiler..

Selma Er dedi ki...

afiyet olsun..fotoğraflar da çok güzel..burada benim menemenim dururken,sen git japon restaurantına..bir de üstüne para ver..ne demeli..öptüm..

aslı dedi ki...

çok lezzetli görünüyor...ben de utrecht de böyle bir japon restaurantına gitmistim,kadın şef dans eder gibi yemek yapıp adeta bir show yapmıştı....işten yeni geldim,resimleri görünce iyice acıktım dıdem...

Nermin dedi ki...

Didem'cigim selam,
resimleriniz harika !!!
gelecek sefere sushi deneyin,
ona da hayran kalacaksin.evet yengecler herseyin guzel olmasini isterler.sushi de goze hitap ediyor.
resim yapar gibi.
denedigin zaman bana haber ...
hepinizi optum.
iyi gezmeler...

didem dedi ki...

Nermin ablacigim cok tesekkurler...Olur sushi deneyecegim mutlaka...Engin sushi sever California'yi ozellikle.
opucukler

didem dedi ki...

Sibel'cim canim arkadasim cok tesekkur..Sen yeter ki gel ben sefi eve getirtirim!!!
Begenmene cok sevindim...opucukler

didem dedi ki...

Asli'cim zaten bu sefler bizi dansla espriyle kandirip yedirtiyorlar.:))
Benim bloga ac karnina girme bir daha.Cok riskli!!!
Cok sagol yazdigin icin..
Didem

didem dedi ki...

Halacim senin mememenin var da sovun yok ki?Bizi eglendireceksin karsimizda bisiler atip tutacaksin ki sana gelelim...Biz artik sovsuz yemek yemiyoruz.Cok degistik:)))

didem dedi ki...

Merhaba,
Isminizi bilmiyorum ama galiba yemek konusunda benden de titizsiniz...Esiniz sogani bile gizlice atiyormus ama o bile gozunuzden kacmamis..Eyvah...
Ben genelde cig seyleri bir de icinde ne oldugunu bilmediklerime cekimser kaliyorum.Ama bu gittigimiz Japon restaurantinda hersey yuzde yuz pisti.Yani problem yok.Yorumunuza tesekkur...Sevgiler