15 Ekim 2009

Israr

Turk insani israri ile meshurdur.Belki bize komsu olanlar da oyle ama bizim kadar degillerdir.Israr ederken bize hadi allaskina,olumu gor yetmez nolur yalvariyorum,olumu ye,yemezsen cocugunun olusunu gor, bak konusmam,cok israr ediyorum belli kilit kelimelerdir.Israra belli asamalarla baslarsiniz once misafirin tabagina soyle bir goz gezdirir "bak yememissin goruyorum,seni takip ediyorum"diye ilk ikazi sozsuz olarak verirsiniz.

Bununla kendine gelmeyen misafire bombardimana girismek artik hakkinizdir.Israr ederken sizin nefesiniz karsinizdakinin de gogsu tikanir.Cok dayanamayan biraz daha alir,cignemeden yutar bir sekilde evsahibini tatmin eder ama direnene daha da cok israr gelir.Ta ki damarlarinizdaki kan cekilinceye,dogdugunuza pisman olana kadar ,gelmez olaydim ben buraya dedirtene kadar israr israr israr.

Bizim kulturde daha fazla cay istemezseniz bardagin ustune cay kasigi konur,yeterli manasinda,bazisi o kasigi gormezden gelir allahaskina bir bardak daha ic der, o zaman elinizi yavasca bardagin ustune koyarsiniz.Inanir misiniz ben o elin cay bardaginin ustune kapanip da aralik kalan parmaklarin arasindan yine de cay koyan gordum.

Israr etmeyin ,isteyen alir...

Dido

1 yorum:

aslı dedi ki...

gece yarısı o yatak rahat degıl sana yenı yatak hazırladım daha rahata uyursun dıye uyuyan mısafırı uyandıran duydum ben...