25 Eylül 2009

Yurtdisinda mi yasiyorsunuz?

Burada mumkun oldugunda Turklukle ilgili gunlerde, bayramlarda, onemli gunlerde toplantilara katilarak bir sekilde birlik hissini yasiyoruz yasamaya calisiyoruz.Yurtdisinda oldugumuz icin hic birbirimizi tanimasak da ortak tek noktamiz var; ABD'de yasiyoruz.Bir sekilde buradaki adetleri kendimizinkilerle birlestirmis ondan baska bir sey cikarmis, karma bisi elde etmis haldeyiz.

Mesela burada "potluck" diye bir adet var.Seker bayrami ve Potluck birbirinden cok farkli seyler.Potluck insanlarin toplanacaklari zaman herkesin evden getirdigi bir yiyecekle katildigi toplanti.Resmi birsey degil.Herkes getirdigi yiyecegi digerleriyle paylasiyor.Bizim yurtdisindaki bayramlarimiz da potluck usulu oluyor.

Mesela "Baby Shower" bu yine bir amerikan adeti ama burada yasayinca biz de Baby Shower lar duzenliyoruz katiliyoruz yada bize yapiliyor.Normalde biz Turlerin adeti bebek dogunca hediye goturulur ama burada daha dogum yapmadan insanlar toplanarak anne adayina bir supriz yapiyorlar hediyelerini de o gun getiriyorlar.

Herneyse benim bahsedecegim sey bu toplantilarda birbirimize sorduklarimiz.Her seferinde komik geliyor cunku artik belli 5 soru var surekli yeni tanisinca gayri ihtiyari onlari soruyorsun."Siz kac aydir buradasiniz?" "Turkiye'ye donecek misiniz?" "Sizde kac cocuk vardi?" "Aaaa baklavayi siz mi yaptiniz?" "Ne kadardir buradasiniz?" "Cocuk olunca vakit ne cabuk geciyor di mi?" "Mutlaka goruselim ,bana da buyrun" benim favorilerim arasinda.

Bu bayramlasmada bu yazdiklarimin hepsini bizzat ben sordum.Yurtdisinda yasamanin da belli gerekleri var anlayacaginiz.

Didem

Hiç yorum yok: