2 Nisan 2010

Ayvalik demek babam demek









Ayvalik'i cok seviyorum.Kucuk sirin hem de modern...Hala aksamlari Istiklal Marsi caliniyor ve sokakta herkes mars calarken saygi durusunda duruyor.Muhtesem birsey.



Babamin deyimiyle Ayvalik bir sigara icimlik bir yer,o kadar kucuk yani.Yazlari babamlarin yazligina giderim hep.Kucuk,derli toplu bir sitedeler.Deniz 10 adim ilerinizde.Sabahlari varendada kus civiltilari icinde kahvalti,ustune babamla deniz fasli.Klasik deniz oyunlari...37 yasindayim hala 2 yaz oncesinde gittigimde dahi denizde babamin bacaklarinin arasindan gectim.O bir "olmazsa olmaz"



Sonra karsida Yunan adalari ve babamin klasik esprisi ,hadi ben aciliyorum karsidan birsey istiyor musunuz?Bir ekmek iki yumurta...



Oglenleri babamla carsi gezmelerimiz...Cok degil birkac tane pasaj var.Her gittigimde birseyler aliyorum.Babam disarda beklerken "hadi","yaslandim","ne kadersizmisim","valla bittim" diye yalvariyor.



Minik bir carsi var.O carsinin icinde babamla gittigimiz kofte-piyazci var.Garsonlar nasil guleryuzlu ,nasil sokaklarda karsiliyorlar anlatamam...Ben orada yedigim gibi lezzetli kofte baska biryerde yemedim.Babam diyor ki sen yokken bogazimdan gecmiyor,sen gelince beraber gideriz.Ben yokken gidemiyormus...





Genelde yaz aylarina denk geldigi icin dogumgumu Ayvalik'ta kutlariz babamlarla.Yine bir dogumgunumde halamlar Canakkale'den gelince hep birlikte kutladik...Yegenlerim halamlar hep beraber...

Babamlara kalmaya gittigim zaman sanki otelde kaliyorum gibi ozenli agirlaniyorum.Filiz ablanin cesit cesit bitmeyen menuleri, hergune ayri ogle ve aksama ayri hazirladigi yemekler...Zevkli ve ozenli sorfalarda yemekler, piril piril carsaflar...Kraliceler gibi agirlaniyorum her sene.

Deniz nasil berrak nasil temiz nasil duru...Babam bensiz denize girmez, her sene beni bekler beraber gireriz.Maalesef gecen sene gidemedim insallah seneye...
Burada Berk babamlarin arka bahcesinden ilk olmus salataligi kopariyor.Torenle eve alip salataya koyuyoruz fotograflar ve kamera cekimi esliginde...



Benim icin Ayvalik demek babam demek.O yuzden Ayvalik bir baska kalbimde...

Didem

5 yorum:

Selma Er dedi ki...

didem'ciğim,ayvalık fotoları çok güzel..inşallah seneye gelirseniz ayvalık'da buluşuruz belki..yine doğum gününü birlikte kutlarız inşallah.istanbul'a da gelirseniz sultanahmet'in ve kapalıçarşı'nın altını üstüne getiririz..öptüm..selma hala..

Seda dedi ki...

Didemcim, Berk dedesine benziyormus meger. Ya da ben cok benzettim dogrusu :)

didem dedi ki...

Tesekkurler halacim.Istanbul'a gelip seninle gezmek icin sabirsizlaniyorum.En son geldigimde Ece cok kucuktu ve hava cok sicakti insallah bir dahakine acisini cikaricaz...opucukler

didem dedi ki...

Seda'cim yok yok cok haklisin,iyi gormussun...Berk ayni Ilhan dedesi.Ozellikle cekik gozler ve ince dudaklar..Dedesinin modeli!!!!
opucukler

Sevim dedi ki...

Didem'cim fotolar cok guzel. Annenin dedigi gibi sen gercekten babana daha cok benziyorsun. Buarada arkadaslik, kosmak, ayaklar vs gibi yazilarinin aralarina koydugun resimler ve yazilar cok guzel. Sade, dogal ve icten duygular...optum...