5 Nisan 2010

Arkadaslik ve Dostluk



Arkadaslik ve dostluk benim icin cok onemli.Turkiyede'ki butun iyi arkadaslarimi birakip buraya gelmek ilk basta cok zor olmustu.Ama hicbiri ile kopmadigim icin kendimi sansli sayiyorum.Telefonla,internetle olsun hep bir sekilde iletisim kurduk.Resimlerimizi paylastik,duygularimizi paylastik ,sirlarimizi sevinclerimizi paylastik.

California'da arkadas grubumuz farkli idi.Turkiye'den beraber geldigimiz arkadaslarla bir gruptuk.Sonra ben dogum yapinca onlara bizim gibi yeni bebegi olan insanlar eklendi.Berk'i bebekler sinifina goturmeye baslayinca oradaki annelerle gorusmeye basladik.Sonra komsularimizla arkadas olduk ,beraber Sukran gunleri kutladik,Yeniyili,dogumgunleri kutladik.

Texas'a tasininca orada Engin doktora yaptigi icin Engin gibi okuyan arkadaslarimiz oldu,profesorlerle tanistik,hocalarla yemekler yedik,mesela dogum yaptigimda Engin'in okuldan profesoru ilk ziyaretimize gelenlerdendi.Sonra Berk okul oncesi sinifina basladi.Sinifindaki annelerle cok guzel arkadaslik kurduk.Uc sene boyunca birlikte gezdik yemek yedik dogumgunleri kutladik oyun gunleri yaptik , birsuru sey paylastik.

Simdi Washington'dayiz.Kisa sure olmasina ragmen cok guzel insanlarla tanistik,arkadasliklar kurduk.

Birilerine alisip sonra onlari birakmak zor.Bunlarin icinden tabiki bazilari zaman icinde kaybolup gidiyor ama bir de geriye kalanlar ne olursa olsun kalacak olanlar var iste onlar benim Turkiye'dekiler gibi gercek dostlarim oluyorlar bir sure sonra...



Texas'dan ayrilirken birkac arkadaslarim beni veda yemegine goturdu.O yemekte birbirimizden habersiz aldigimiz hediyeleri degis tokus yaptik.O gun ayrilicagima uzgun oldugum halde cok da mutlu oldum ayni zamanda.Yine cok guzel seyler paylastigim bir arkadasim bana sevdigimi bildigi icin bir Italyan yemek kitabi almis.Daha da guzeli kapaga yazdigi seyler...Guzel kalbi ile yazdiklarini unutmuyorum arkadasimin...Hatta ozledikce o kitaba yazdigi seylere bakiyorum.Bunlar kucuk gibi gozukse de kalpten geldigi icin bana gore cok degerli seyler.

Herzaman kalbi guzel olan,acik olan,yalansiz dolansiz olan,oldugu gibi olan insanlara bayildim.Sevdigini gosteren, yuzu gulen insanlara hep yaklastim.

Yillar gectikce yasim ilerledikce arkadasligin onemini daha fazla anliyorum.Ama bir yandan da her arkadasin gercek arkadas olmadigini anliyorum.Bakis acimi yuzlerce arkadas yerine siki arkadaslarim olsun yeter diye degistirdim.Mesela beni gordugunde yuzunde herhangi bir gulumse olmayanlar ,evlerine gittigimde beni can dostu gelmis gibi agirlamayanlar,bir derdin var mi diye sormayan veya ihtiyacin oldugunda yaninda olmayip ama hep senden yardim isteyenlerle gunluk arkadas olmaktan baska carem yok.

Benim icin kaya gibi saglam ,siginabilecegim,sirrimi herseyden iyi saklayan,uzgun oldugumda beni neselendirmeye calisan,hasta oldugumda merak edecek,karsiliga bakmayan,hem de bunu kalbinden gelerek yapan muhtesem dostlarim sizi seviyorum.
Umarim ben de arkadasliginizin hakkini verebiliyorum.


Didem

Hiç yorum yok: